State of News Media 2008

O mais recente “State of News Media“, produzido pelo Project for Excellence in Journalism, foi hoje divulgado. É o quinto estudo anual do género e a observação comparada do percurso já trilhado é um bom ponto de partida para uma reflexão sobre o momento do actual jornalismo norte-americano (e, em certa medida, do que se faz no resto do mundo).
Indicações retiradas do segmento ‘Major Trends’:

News is shifting from being a product — today’s newspaper, Web site or newscast — to becoming a service — how can you help me, even empower me?

A news organization and a news Web site are no longer final destinations.

The prospects for user-created content, once thought possibly central to the next era of journalism, for now appear more limited, even among “citizen” sites and blogs.

Increasingly, the newsroom is perceived as the more innovative and experimental part of the news industry.

The agenda of the American news media continues to narrow, not broaden.

Madison Avenue, rather than pushing change, appears to be having trouble keeping up with it.

One thought on “State of News Media 2008

  1. Pingback: TÍTULOS DO DIA (BLOGS DE COMUNICAÇÃO) - 19 DE MARÇO « »

Os comentários estão fechados.